Seeing around - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Rosa Denneman - WaarBenJij.nu Seeing around - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Rosa Denneman - WaarBenJij.nu

Seeing around

Door: Rosa

Blijf op de hoogte en volg Rosa

28 April 2014 | Aruba, Oranjestad

Lieve Allemaal,

Jullie zullen wed denkenl; 'komt er nog een nieuw verhaal of wha?!' Ik moet jullie eerlijk toegeven dat de weken zo snel gaan en ik zoveel heb gezien en beleefd de afgelopen weken dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Ook heb ik niet overal internet gehad, en al had ik dat zoals tijdens het wachten op een vlucht in Amerika waar je gebruik kon maken van i-pads, was het verhaal wat ik geschreven had weer weg en kon in weer helemaal opnieuw beginnen.

Laat ik beginnen met waar ik mijn vorige verhaal geëindigd ben, het ophalen van Pap, Mam en Sjoerd. We hebben een onwijs gezellig week gehad. Veel gezien van het eiland, uiteten geweest voor de verjaardag van Mam en ik heb mijn dingen hier laten zien. Het huis, de meiden, mijn stage enz. De week vloog voorbij en het was dan ook erg dubbel om hun een week later weer af te zetten bij het vliegveld. Daarna weer een paar dagen stage gelopen. Dat gaat allemaal z'n gangetje en heb het daar nog steeds erg naar mijn zin.

Woensdag 9-04-'14 was het dan zo ver, op weg naar New-York!! Ons vliegtuig ging rechtstreeks.. maar was nog even stressen op het vliegveld. Wij dachten nadat we door de check waren dat we klaar waren dus zijn rustig gaan eten. Toen wilden we rustig richting de gate lopen maar onderweg vonden we onze koffer weer! hé! Bleek dat we door Arubaanse security waren maar ook nog door de Amerikaanse moesten. In een rij met 100 mensen en maar twee loketten open zagen wij dat het steeds krapper werd om het vliegtuig te halen. Dit was dus erg stressen, snel alle afdrukken van je vingers laten nemen, iris scan en toen rennen!!!!! Bij de handbagage check werd ik apart genomen voor een privé check, dat ook nog!! 'oh daar was die blauwe sticker op mijn ticket voor'. Door alle stress voor het halen van mijn vliegtuig was ik er niet meer helemaal bij. Toen ik aan de surveillant vroeg of hij nog meer moest hebben en hij antwoorde met; 'ja je nummer'. Viel het kwartje een stuk later en had ik al heel bod gezegd 'nee.. waarom!'. Op sokken en alles half in mijn handen ben ik snel achter de andere meiden naar het vliegtuig gerend. We waren gelukkig net op tijd, want ze wisten al dat we aankwamen. Mensen hebben ons uitgelachen onderweg, 5 renden meiden door de hal! Wat een begin! In het vliegtuig konden we eindelijk ademhalen. We hadden erg mazzel, de steward en stewardess waren super aardig. We kregen extra snacks en hadden allemaal een rij van drie stoelen voor ons zelf. Dus kon ik lekker een filmpje kijken en daarna languit liggen slapen. De dagen daarop volgende in New-york waren amazing. Wat een stad! Ik vond het heel indrukwekkend. We hadden een hostel in de wijk 'brooklynn' Prima Hostel maar wel hele aparte doorzichtige wanden bij de douches en wc's. We hebben veel van New-york kunnen zien en gelukkig hadden we mazzel met het weer. Uiteraard kon je je korte broek enzo niet aan, maar regelmatig ging mijn jas uit! Wat hebben we allemaal gezien:
-time square
-uitzicht vanaf het rock feller building
-central park
-911 memorial
-wall street
-staten iland
-stadge of liberty
-concert Armin van Buuren
-public libary
-grand central
-central museum
-brooklynn bridge

En dan denk ik nog dat ik wat dingen ben vergeten. Maar ik keek m'n ogen uit! Het is echt zoals je in de films ziet dacht ik haha. Op de terugweg hadden we een tussenstop in Atlanta. Ik vloog twee uur eerder dan de meiden en kwam daardoor ook eerder aan in het hotel dat we hadden geboekt. Helaas stonden we niet in het systeem wat betekende dat we opnieuw moesten inchecken. Ik heb dat toen na uur wachten want ik was harstikke moe en de volgende ochtend moesten we alweer vroeg op. Maar men wat was het koud daar! Ik kroop met een trui en lange broek aan in bed. De volgende ochtend hadden we om 10:15 de vlucht naar Aruba. Gelukkig verliep dit allemaal zonder problemen. Aangekomen op Aruba was het snel uitpakken, wassen enz. Want de volgende dag vertrokken we naar Curaçao.

17-04-'14 vertrok ik alleen met het vliegtuig naar Curaçao. De vlucht was super kort. Nog net 20 min vliegen. Aangekomen daar moest ik nog even wachten tot Kim en Fleur klaar waren met werken en mij op konden pikken. Meteen 's avonds was er een feestje!! Jeeh!! En zo zijn de dagen daarop ook gegaan. Ik ben net in een week gekomen waarin er veel feesten waren. 's ochtends een beetje uitslapen, dan naar het strand en afsluiten met veel drank en muziek! Wat een leven daar! Ook heb ik nog wat van het eiland kunnen zien. Heb ik verschillende stranden bezocht, gesnorkeld, uiteten geweest en zelf naar de bioscoop. Een heerlijk weekje! Ik kwam helemaal tot rust bij de meiden kon daar zo heerlijk slapen! Ook vond ik het leuk om te zien waar de meiden nu al die tijd verbleven, werkte enz. Curaçao en Aruba hebben best veel vergelijkingen maar ook zijn er best veel verschillen. Er zijn veel en veel meer Nederlanders daar. Het is een stuk groter, je bent niet zomaar even daar en daar. Ook moet je goed opletten met het achter laten van spullen enzo. Ik kan echt merken dat ik in Aruba verwend ben met dat soort dingen. Ik rij hier als snel 's avonds alleen in mijn open jeep. Dat moet je in Curaçao niet proberen. Maar goed ik heb een heerlijk weekje gehad bij de meiden!

Het voelde helemaal alsof ik weer naar huis ging vanaf Curaçao. We hebben de afgelopen vier dagen nog vrij gehad, en morgen begint mijn stage weer. Is best vreemd nu ik er twee weken uit ben geweest. Nog ongeveer 1,5 maand hier! Heerlijk! Het is zo gaaf dat ik al meer van de wereld heb gezien!! een soort mini wereldreis haha.

Dikke knuffels,
Ayo!

  • 28 April 2014 - 09:42

    Babs:

    Lieverd! Eindelijk weer een update:) wat ben je lekker aan het genieten daar!! Heerlijk om een heel klein beetje mee te kunnen genieten hier! Maak er nog een op top tijd van! Dikke knuf

  • 28 April 2014 - 10:46

    Jasper Bijvoet:

    He Rosa,
    Ik beken dat ik nu pas alle reisverslagen doorgelezen heb. (ondanks de vele meldingen en foto's op facebook :p) Maar Wauw wat fantastisch om te lezen dat je z'n te gekke tijd daar hebt. Toen ik de motivatiebrief met je typte had ik niet verwacht dat het zo gaaf zou zijn, anders zou ik mezelf er ook voor hebben aangemeld :p.
    Leuk om je verhalen nu eindelijk eens gelezen te hebben en ook nog een onwijs te gekke tijd de laatste 1,5 maand toegewenst.
    Vriendelijke groet (uit bewolkt Nederland :p),

    Jasper Bijvoet

  • 28 April 2014 - 22:53

    Papa:

    Hoi Rosa,
    he he, eindelijk weer ff wat contact.
    Skypen lukt blijkbaar nu niet, dus maar ff zo.
    Leuk om je reisverslag weer te lezen en dat je een mooi avontuur beleefd. Bewaar je de foto's van de States? (misschien ga ik toch nog een marathon in NY lopen.........)
    Ben ook benieuwd of je van plan bent om nog thuis te komen, over 1 1/2 maand.
    Groet en blijf genieten....(en natuurlijk: pas goed op jezelf...)

    Papa.

  • 30 April 2014 - 10:48

    Vera:

    goh, Rosa wat heb jij toch een saai leven! straks wil je niks anders meer als reizen. is ook niet verkeerd hoor, maar het maakt me wel een beetje jaloers,ha ha,wij reizen wel met onze kleine ukkepuk de wereld rond.
    kus vera

  • 03 Mei 2014 - 10:24

    Trudie:

    Dag lieve Roos,

    Wat een geweldige avonturen ben je aan het beleven! Super leuk voor je! Ik heb al je verslagen gelezen en ben er van onder de indruk. Geniet van de nog resterende periode en pas goed op jezelf. Groetjes van Jan en mij.
    Liefs, Trudie.

  • 26 Mei 2014 - 11:04

    Aad En Anja :

    Hey Rosa,

    Hoor natuurlijk ook veel van Tamara, maar wat ben jij aan het genieten!
    Echt super gaaf joh! Geniet er nog lekker van de laatste maand en groetjes van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Rosa

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 15212

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 10 Juni 2014

bia na Aruba

07 Juli 2011 - 28 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: