Living the good life! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Rosa Denneman - WaarBenJij.nu Living the good life! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Rosa Denneman - WaarBenJij.nu

Living the good life!

Door: Rosa

Blijf op de hoogte en volg Rosa

28 Maart 2014 | Aruba, Oranjestad

Bon Tardi!
Het is dan eindelijk weer tijd voor een verslag. Ik begin me al helemaal aan te passen aan het Arubaanse leven hier. Alles op z'n gemak niks heeft haast enz..sommige zullen mij hier wel in herkennen (hé meiden:p) en het is hier echt thuis komen! Ik geniet dan ook onwijs!

Vorige week maandag en dinsdag waren wij vrij i.v.m Himno y Bandera (Dag van de Vlag). Dit is een Arubaanse feestdag. Maandag ben ik de hooiberg op geweest! Wauw wat een uitzicht. Vanaf daar kun je het hele eiland bekijken! Heel gaaf! En dinsdag zijn we op weg geweest met de jeeps om iets van de feestdag mee te krijgen. Maar zoals de vorige keer op een feestdag (carnaval) waren we niet goed voorbereid dus zijn we uiteindelijk bij de Mac-Donalds beland voor een ijsje:) Daarna weer drie dagen stage gelopen. En kwam een leraar langs uit Nederland om te kijken hoe het ons vergaat op dit eiland! Wij hebben hem uitgenodigd voor het eten en vertelt over onze ervaringen tot nu toe.

Afgelopen weekend hebben we een hoop gedaan. Twee vriendinnen van huisgenootjes kwamen langs vanuit Curaçao. Vrijdagavond hebben we eerst heerlijk gegeten bij het restaurantje genaamd 'Bingo'. En daarna de meiden het uitgaansleven hier laten zien. Aangezien wij geen radio in de jeeps hebben zorgen wij zelf voor het vermaak en zingen we de longen uit ons lijf, tot vermaak van alle anderen weggebruikers. Zaterdag ochtend moesten Elvera en ik er alweer vroeg uit. Want er was namelijk 'Aruba doet' op het eiland. Scholen kunnen zich daar voor opgeven. Het is een dag waarbij vrijwilligers komen helpen om de school op te knappen. Met een kwast in onze hand hebben wij de balken en plantenbaken geschilderd en de muren schoongemaakt. Het verf zat overal! Alvast een kleurtje in mijn haar voor 'koningsdag'. Daarna zijn we naar het strand gegaan, waar het idee ontstond om voor de volgende dag een quad tour te boeken. We moesten dan wel eerst betalen. Dus hop weer richting huis... langs de bank..het bedrijf zoeken (wat hier niet gemakkelijk is allemaal).. en we moesten op tijd weer terug zijn want om 17:00 hadden we een boot tour geboekt. Dus dat was stressen allemaal.... Uiteindelijk hebben we kunnen regelen dat we de volgende dag zouden betalen zodat we nog op tijd konden zijn voor de boot. Over de zee van Aruba op de Jolly Pirates Sunset Cruise, piratenboot vol Amerikanen. Hier hebben we onwijs veel lol beleeft. Gratis drank, lekker bijkomen in het zonnetje en...de rope swing. In het begin leek het me eng en had ik geen idee hoe ik dat zou moeten doen, maar na even goed gekeken te hebben wilde ik mij niet laten kennen en ben ik er ook afgegaan. Super gaaf! Op een geven moment vroeg een Amerikaan ga je achterop me rug?! Ik dacht hoe gaan we dat doen met dat touw van die boot af! maar hup 'gewoon doen'. En daar gingen we dan haha. Daarna hebben wij de boot vermaakt met onze Hollandse hitjes en liepen wij zelfs met de Amerikanen een polonaise op de boot op het liedje 'En we gaan nog niet naar huis'.

De volgende dag was ook onwijs gaaf! De quad tour! Over allemaal rotsen reden we richting de Natural Pool. Een ruig ritje over alle rotsen. Met credits naar Suuz, die het eerste deel van de tour heeft gereden. Eenmaal beland bij de Natural Pool heb ik me toch even aan het water gewaagd. Wat een onwijs mooi uitzicht en heel bijzonder hoe er tussen de rotsen een soort pool is ontstaan. We waren al gewaarschuwd voor de golven en we mochten dan ook niet op de rosten klimmen. Maar nadat ik even in de pool zwom kwam er een gigantische golf die me zo mee nam, het scheelde weinig of een rots was m'n grote vriend geworden. Dus hup snel er uit! Daarna zijn we verder gereden naar het National park en Natural Bridge.Ik heb het tweede deel van tour gereden. Wat was dat gaaf om op z'n quad te rijden.We hebben echt een top dag gehad!!

Naast het vakantie gevoel loop ik ook gewoon stage hoor! Maar dat gaat ook erg relaxed allemaal. Heb een super lieve begeleidster! Echt een top vrouw! Ik geef veel lessen en ben lekker bezig in de klas.Ik leer hier wel om echt streng te zijn maar ook om hard te schreeuwen. Ik wil zo'n juf eigenlijk helemaal niet zijn maar je komt er anders gewoon echt niet overheen. Ik heb een super drukke klas waarbij de kinderen elkaar soms de hersens inslaan. Ik moet dan ook echt optreden. Tussendoor is er gelukkig ook tijd voor een lolletje en leer ik al veel Papiamento woorden. 'Sinta =zitten' Ketu=stil' ayo= doei De kinderen moeten af en toe lachen als ik tijdens mijn lessen iets in het Papiamento zeg maar ze luisteren wel. Van de week mijn eerste ouderavond mee gemaakt. Bijzonder om te zien hoe de ouders hier allemaal verschijnen en echt betrokken zijn bij de ontwikkeling van hun kinderen. Helaas werken zij veel waardoor zij er thuis voor de kinderen niet altijd kunnen zijn. Op het laatst was de tijd eigenlijk al om maar er stonden nog een hoop ouders buiten, 'of ik even die gesprekken wilde doen?! Tuurlijk!

Zoals jullie merken heb ik het erg naar mijn zin! Ondanks dat heb ik ook nog even twee reisjes geboekt. één week naar New-York! Ja jullie lezen het goed! Dit was ontstaan als een grapje maar hé waarom zouden we het niet doen! en daarna ga ik een weekje richting curaçao om daar mijn vriendinnetjes op te zoeken en hun leven daar te zien!
Nog een paar uurtjes en ik ga richting het vliegveld om Pap, mam en Sjoerd op te halen! Heb er erg veel zin, we gaan er een paar leuke dagen van maken!

Saludos, Ayo!

  • 29 Maart 2014 - 08:57

    Janneke Bunte:

    Geniet lekker door, ook met Sjoerd, Silvia en Kees

  • 29 Maart 2014 - 11:17

    Anne :

    Hi Zussie! Klinkt fantastisch allemaal! Jullie halen duidelijk het beste uit de tijd die jullie daar hebben... Doen jullie heel goed!! Heel veel plezier komende week met pap, mam en Sjoerd! Xx

  • 30 Maart 2014 - 11:04

    Vera:

    hallo Rosa,
    van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder, natuurlijk sms ik haar straks.
    geniet maar lekker van je ouders en sjoerd deze week ,gr. vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Rosa

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 15203

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 10 Juni 2014

bia na Aruba

07 Juli 2011 - 28 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: